Presiunea anvelopelor
Presiunea anvelopelor - Stabilirea valorii corecte si modul in care aceasta influenteaza sofatul. Anvelopele sunt piese esentiale ale autovehiculelor, asigurand legatura dintre acestea si calea de rulare. Pastrarea lor in conditii optime, atat din punct de vedere al uzurii, cat si al asigurarii unei presiuni corecte, este esentiala pentru parcurgerea drumurilor publice in siguranta si intr-un mod eficient.
1. PRESIUNEA ANVELOPELOR + BLOG ANVELOPE
Foarte multi conducatori auto nu dau importanta controlarii presiunii in pneuri, considerand ca o vizita de doua ori pe an la vulcanizare este suficienta, dar acest lucru se doveste a fi gresit, deoarece anvelopele pierd aer si este necesara reintroducerea de aer comprimat cand presiunea nu mai corespunde cu cea recomandata de producator
In articolul de mai jos veti afla cum se realizeaza in mod corect actiunea de masurare a presiunii din pneuri si de ce este bine ca aceasta actiune sa fie facuta periodic.
Cuprins:
1. Cum se masoara corect presiunea din anvelope?
2. Cum influenteaza presiunea pneurilor sofatul?
Cum se masoara corect presiunea din anvelope?
Masurarea presiunii din cauciucuri poate fi realizata acasa de catre posesorii de autoturisme, fara a fi numaidecat necesara o vizita la un atelier mecanic. Pentru a duce la bun sfarsit actiunea este utila procurarea unui manometru, care este de fapt un dispozitiv de masurare a presiunii din incinte inchise. Exista manometre speciale pentru cauciucuri, atat de tip mecanic, cat si de tip electronic, digital. Ambele indica pe un afisaj presiunea din interior, fie sub forma de atmosfere, fie sub forma de PSI (Pound Per Square Inch), intr-o traducere libera “kilograme pe centimetru patrat”.
Pentru masurarea corecta a presiunii in roti trebuie sa se aiba in vedere urmatoarele elemente:
- Presiunea se controleaza la rece, adica la cel putin doua ore dupa oprirea automobilului si fara ca acesta sa stea in soare puternic. Motivul este ca aerul cald isi creste volumul, ceea ce duce implicit la marirea presiunii si la oferirea unor masuratori incorecte. Din aceasta cauza se recomanda ca verificarea sa se faca dimineata, inainte de pornirea masinii;
- Presiunea corecta este cea indicata de producator pentru fiecare model de autoturism in parte. Aceste valori pot fi consultate de pe stickerul special, lipit in mai multe zone ale masinii (sub usita busonului sau pe stalpul portierei din dreptul soferului). Aici sunt marcate presiunile pentru rotile din fata si pentru cele din spate (de obicei, au o presiune mai mare) la o incarcare normala sau la o supraincarcare. Se va acorda atentie si rotii de rezerva, care in unele imprejurari are o presiune diferita de cea a anvelopelor obisnuite ale masinii;
- Presiunea trebuie sa varieze si in functie de anotimp, iarna cand temperaturile sunt sub zero grade se recomanda ca aerul din interior sa aiba o presiune mai ridicata, cu 0,2 bari fata de cea din timpul verii. Acest lucru va aduce anvelopele la dimensiunile optime, chiar daca aerul are un volum mai scazut din cauza temperaturilor reduse.
Cum influenteaza presiunea pneurilor sofatul?
Valoarea optima a presiunii din anvelope este bine de implementat, deoarece daca ea este mai mica sau mai mare fata de cea recomandata, pot aparea situatii nedorite, ba chiar unele cu potential periculos. In aceasta privinta exista doua ipostaze. Ambele sunt de nedorit.
Daca ea este mai redusa fata de cea ideala, cauciucul va fi desumflat, iar contactul dintre acesta si sosea va fi facut pe o suprafata mai mare comparativ cu cea recomandata. Asta duce la uzura prematura a pneurilor, la cresterea consumului de carburant, la manevrarea deficitara si la micsorarea confortului pasagerilor, mai ales daca se circula pe drumuri denivelate.
Daca este prea mare, anvelopele se uzeaza mai mult in partea centrala, ceea ce este de nedorit, iar franarea nu va mai fi la fel de eficienta. Si confortul are de suferit, deoarece pneurile supraumflate sunt mai rigide si nu amortizeaza corect socurile din cauza gropilor sau a denivelarilor drumului.
Luand in calcul toate aceste informatii si faptul ca orice cauciuc pierde in mod normal o cantitate mica de aer, conducatorii auto ar trebui sa controleze cel putin o data pe luna daca presiunea din anvelope este cea indicata de producator.
In concluzie, verificarea presiunii cauciucurilor ar trebui sa devina o obisnuinta pentru posesorii de autovehicule care vor sa circule in siguranta, sa scada consumul de combustibil si sa foloseasca mult anvelopele, fara a le uza prematur.
Surse foto:
shutterstock.com
ro.pinterest.com
Top anvelope vară: cum alegem cele mai bune anvelope de vară?, Cele mai frecvente greșeli in utilizarea anvelopelor agricole, Când este momentul să optezi pentru cauciucuri noi?, Anvelopele all season și cele mai importante marcaje ale acestora, Anvelope pline. Principalele tipuri și ghid complet de achiziție, Anvelope camioane - TOP cele mai bune cauciucuri de camioane, Anvelope (cauciucuri) auto de vara sau all season?, etc.
3. De ce PRESIUNEA ANVELOPELOR Primat Gold este recomandat in vulcanizare camion?
Recomand!"